De toekomst is misschien wel vandaag. Vergeet niet om gisteren te herinneren.



donderdag 5 augustus 2010

Donderdag 5 Augustus 2010 Speciaal.

Heei. Je kent me niet, maar ik ben het. Degene die je zoekt of misschien nog gaat zoeken. Ik ben het, degene waar je op dit moment wel aandenkt. Of misschien over een paar minuten aan zult denken. Of degene die je voelt of nog gaat voelen. Ik ben het, degene waar je zoektocht om gaat beginnen. Want ik zal degene wezen waar je op zoek naar bent of nog opzoek naar zult wezen. Ik heb ook gezocht, lang gezocht. Misschien wel langer dan iedereen die ikzelf wel ken. Ja, ik heb ook gezocht. Maar tot nu toe heb ik jou niet gevonden. Misschien heb ik je wel eens gezien, maar niet gemerkt dat jij diegene was waar ik op zoek naar ben. Tot dat ik je vind... Misschien heb ik je wel geroken, toen je haastig wegliep en ik niet wist dat jij het was. Maar nou is het genoeg. Nee hoor, ik heb mijn zoektocht niet opgegeven. Ik wil alleen maar dat jij mij helpt. Helpt met het zoeken naar jou. En ik met het zoeken naar mij, mezelf. Hoe? Je kent me niet. Ik jou ook niet, maar ben al heel lang opzoek naar jou. Gek is dat hé? Ik zal jou aanwijzingen doorgeven, stille hints. En misschien wel mijn coördinaten. Alleen jij moet ook helpen. Je moet me beloven dat als je denkt iets gevonden te hebben, door moet gaan met het zoeken naar de volgende aanwijzingen. En hoe dan ook, wat er ook gebeurt geen stap achteruit mag zetten. Dit. Ja, dit. Dit zal ik in elke doorzichtige glazenfles stoppen. Maar eerst zal ik het netjes oprollen en in elke letter mijn drang naar jou, mijn zoektocht, mijn gevoel; gevoel voor jou netjes verpakken. Ja, in elke letter, in al deze letters zit wat verstopt. Je moet wel goed lezen. Je hoeft geen genie te wezen, alleen lezen.
Heb je niets gevoeld toen je dit las? nee-? Dat betekent dat dit, deze brief van mij voor jou niet bestemd is. Heei. Ho. Stop, gooi deze niet weg verscheur mijn gevoel voor jou, voor hem niet. Stop mij weer in mijn oude, doorzichtige fles met mijn zelfde kurk. En gooi me weer in dezelfde zee als waar je mij hebt gevonden. Maar, gooi me wel weg met gevoel. Zodat ik weer mijn richtingsgevoel kan vinden tijdens mijn zoektocht. Ik zal altijd opzoek blijven naar jou. Zoek mij ook, vind de hints en volg de aanwijzingen. Doe je ogen wel goed open. Soms zullen ze verpakt wezen. Al zou je veel moeite moeten doen, blijf me zoeken. Wat er ook gebeurt en zal gebeuren.

En vergeet niet, elke maand, de eerste dag ervan; zal ik jou brieven sturen, in flessen. Ik denk wijnflessen, ja wel doorzichtige en met een kruk. Vergeet niet om de eerste dag van de maand even naar de strand te gaan. Even wandelen en misschien een beetje zoeken naar een fles,
naar deze brief.
Naar mij...

Zoek mij, zoals dat ik naar jou zoek. Kom en ontdek mij,
net als dat ik jou heb ontdekt en aan mijn zoektocht ben begonnen.
Heb jou ontdekt maar nog niet gevonden.
Zoek, vind en ontdek mij.


getypt op mijn typemachine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

verbaas me